Učíme francouzský jazyk v 8. a 9. ročníku

Sdílet příspěvek:

Jmenuji se Marcela Meidingerová a jsem učitelka francouzského jazyka. Učím ho už 25 let, moji studenti byli Mexičané, Američané, Češi i Korejci, učila jsem francouzštinu děti v mateřské škole, na základních, středních a vysokých školách, studenty v kurzech organizovaných Francouzskou Aliancí a dnes učím i důchodce. Tato různorodost mě naučila přizpůsobovat se věku, kulturní povaze a zájmům mých žáků. Vzhledem k tomu, že jazykové učebnice dostupné na trhu málokdy odpovídaly specifickým požadavkům mých studentů, koncipovala jsem vždy svůj didaktický materiál sama. Napsala jsem řadu učebnic. První byly jen množené a určené pro určitou skupinu a jeden rok, v posledních letech jsem se podílela na tvorbě několika učebnic, které vyšly v nakladatelstvích v Jižní Koreji.

Pro specifické potřeby žáků 8. a 9. tříd základní školy jsem letos vytvořila učebnici francouzského jazyka, která pokrývá dva roky výuky. Dává žákům možnost dosáhnou jazykové úrovně A1 a před ukončením povinné školní docházky složit francouzskou státní zkoušku DELF A1. Základním stavebním kamenem učebnice je komunikace. Pro co jiného by se žáci cizí jazyk učili? Komunikaci je podřízena strategie výuky slovní zásoby, gramatiky a výslovnosti. Každé slovo a každé gramatické pravidlo žák ihned použije ke konverzaci v dané situaci, každá chyba ve výslovnosti je ihned opravena. Snažila jsem se, aby témata jazykových aktivit co nejvíce zapadaly do světa adolescentů, aby je inspirovaly, aby byly různorodé a hravé. Učebnice je zároveň pracovním sešitem, žáci si do ní dělají poznámky a vyplňují aktivity. Poslední stránky každé lekce jsou věnované informacím o francouzské kultuře a o frankofonních zemích.