Sebeúcta a seberegulace je realizována:
  • uplatněním respektující komunikace
  • nastavením vlastních hranic s ohledem na hranice druhých
  • společnou tvorbou školních pravidel
  • sebepoznáváním v různorodých situacích
Autonomie umožňuje:
  • maximální podporu kreativity a realizaci vlastních konceptů
  • rovnocenné partnerství mezi dospělým a dítětem
  • podporu důvěry v dítě, jeho schopnost poznávat svůj vnitřní potenciál a nadání
  • volbu vlastní vzdělávací cesty
Smysluplné učení je naplňováno, když:
  • děti přinášejí do procesu učení vlastní iniciativu, svá témata, učitelé na tuto iniciativu aktivně reagují
  • ve škole probíhá vzájemné učení učitelů a žáků
  • žák propojuje dřívější poznatky a zkušenosti a dává je do souvislosti s novými poznatky (pedagogický konstruktivismus)
  • žáci přebírají odpovědnost za své učení a dochází k rozvoji vnitřní motivace
Naše výchovné a vzdělávací strategie:
  • autonomie v prostředí určeném pro vzdělávání
  • respektující přístup
  • formativní hodnocení
  • projektová/ modulární výuka
  • rozvoj čtenářství
  • výuka matematiky s využitím prvků metody prof. Hejného
  • kritické myšlení
  • intuitivní pedagogika
  • inkluzivní typ školy
  • implementace klíčových kompetencí